En el 25è aniversari la Biblioteca organitza el primer certamen de vídeo-ressenyes literàries, dirigit a infants (estudiants de primària) i joves (estudiants d’ESO i batxillerat). Un premi d’una panera de llibres, un val de 50€ i una bossa exclusiva de la Biblioteca poden ser teus.

Llegeix el llibre que més t’agradi, sigui un conte, un còmic, narrativa, poesia... i aprofita l’estiu per a fer-ho. Quan l’acabis envia’ns un vídeo de menys de tres minuts explicant per què el recomanaries. Recorda que només es pot presentar una vídeo-ressenya per concursant.

Quan hagis gravat el vídeo envia’l al correu de la Biblioteca junt amb el teu nom i cognoms, l’escola on estudies i el curs que faràs durant l’any acadèmic 2018/19.

El certamen està obert des d’avui 16 de juliol fins al 12 d’ocubre de 2018. Els guardonats s’anunciaran el 18 d’octubre.

Des de la Biblioteca valorarem l’originalitat de la proposta i el grau de concreció en la descripció del llibre.  No hi ha cap regla a seguir. No obstant, com a suggeriment, podries parlar del que t’hagi agradat més de la història i dels seus personatges, a qui recomanaries el llibre... L’última paraula la tens tu.

I si t’agrada la lectura i el vídeo, et recomanem participar també al concurs Llegir té premi i al Concurs de booktrailers organitzat pel Servei de Biblioteques de la Generalitat de Catalunya i la Universitat Oberta de Catalunya.

i tallers de creació audiovisual: #booktrailers

Del 18 de juny al 26 d’octubre, el Servei de Biblioteques del Departament de Cultura, la Universitat Oberta de Catalunya i el portal literari lletrA convoquen la 5à edició del concurs de bibliotràilers adreçat a joves d’entre 14 i 18 anys amb l’objectiu de dinamitzar i promoure la lectura, la cultura i les biblioteques.
Com edicions anteriors, els participants han de presentar un bibliotràiler (booktrailer) de l’obra literària que hagin seleccionat. A partir de la votació del jurat es lliuraran diferents premis als bibliotràilers més creatius.
En paral•lel i per potenciar el paper de les biblioteques públiques com a centres de creativitat i generació de coneixement, el Servei de Biblioteques oferirà a les biblioteques públiques la possibilitat d’organitzar tallers de creació audiovisual. En aquests mateixos tallers, la biblioteca farà també recomanacions lectores de cara a seleccionar possibles títols sobre els quals desenvolupar el bibliotràiler.

Més informació: http://booktrailers.cat/

Us annexem el ppt amb la informació.

Tots els materials de difusió i el tutorial de Llegir té premi  es publicaran properament al portal de biblioteques   http://biblioteques.gencat.cat/estiu

Gràcies per la vostra col•laboració,

Llegir té premi, concurs de vídeo-ressenyes literàries d’estiu per a infants i joves Llegir té premi, concurs de vídeo-ressenyes literàries d’estiu per a infants i joves Reviewed by Biblioteca Caterina Figueras on 10:07 Rating: 5