Dissenyar és ordenar els elements que componen un tot
--

El que és clàssic és el que no es pot millorar
--

L'1 de febrer a les 19.30h TVE Catalunya emetrà el documental Miquel Milà. Dissenyador industrial i interiorista. Inventor i bricoleur, realitzat per Poldo Pomés amb guió de Marta Feduchi. Una petita història que ens aproparà a un dels dissenyadors cabdals a Catalunya i a Espanya, a qui se li va concedir recentment la Medalla d’Or al Mèrit en les Belles Arts 2016.

Una oportunitat d'apropar-nos a la persona i als seus objectes, a través de la conversa; de ser testimonis de la manera de treballar d'un autor d'objectes memorables i sobretot, útils.

Sobre Miquel Milà i Sagnier

Membre de la generació dels pioners del disseny dels anys 50, ha vist com alguns dels seus mobles i làmpades s'han convertit en autèntics clàssics.

Davant l'escassetat d'objectes, mitjans i matèries primeres de l'època, aviat va començar a dissenyar els seus propis mobles i làmpades, que comença a produir a través de la seva empresa, ‘Tram’ creada amb dos amics, els arquitectes F. Ribas Barangé i I. Pérez Ullibarri.

Ha participat amb dissenyadors i arquitectes de l'època en les primeres reunions a Barcelona per promoure el disseny i implantar la seva pràctica professional, derivades del debat sobre la modernitat arquitectònica i que acabaran en la creació del ADI FAD. Avui és una referència del disseny espanyol.

A la Biblioteca trobaràs

El Mundo como proyecto / Otl Aicher. Gili, 1994
Dibujo para diseñadores de muebles / Ricard Ferrer Velasco. Paidotribo, 2014
El Diseño del siglo XXI / editado por Charlotte y Peter Fiell. Taschen, 2003