Lletra Menuda a la Universitat de Vic

Els serveis i les persones que donen vida a Lletra Menuda, la Biblioteca, el CAP i l'Escola bressol, han estat convidats per la Facultat de magisteri de la Universitat de Vic per donar a conèixer entre els futurs docents aquest projecte, nascut amb la intenció d’estimular la imaginació i el plaer de l’escolta, de desenvolupar el gust per aprendre, afavorir la competència lingüística i reforçar el vincle afectiu entre adult/infant a través de la paraula, sense pretendre mai que els nadons esdevinguin lectors precoços ni contribuir a un aprenentatge accelerat. Una experiència que ens ha permès arribar a una vuitantena d'alumnes.

La conferència basada en imatges va donar a conèixer la metodologia d'aquesta iniciativa que convida a introduir la lectura en l'àmbit familiar i fer del llibre una eina de comunicació. Es va transmetre el funcionament del projecte a través dels tres serveis implicats, així com la programació d'activitats i les iniciatives paral·leles que el conformen, com les motxilles. La conferència es va concloure amb el conte T'ho prometo, escrit per Knister i il·lustrat per Eve Tharlet.

Podeu veure algunes imatges d'aquesta bonica experiència que ens ha permès traspassar la frontera local, gràcies a un projecte que compta amb l'estima de tots els actors implicats i la implicació de l'Ajuntament de Tona.
Lletra Menuda a la Universitat de Vic Lletra Menuda a la Universitat de Vic Reviewed by Biblioteca Caterina Figueras on 7:00 Rating: 5

1. Enhora bona . Sempre es bo que reconegin el trebrall fet am il-lusió.

ResponElimina
  2. Es tracta d'un projecte molt interessant. La implicació de persones de diferents àmbits del municipi (escola, biblioteca i CAP) és una bona mostra de la contribució que tots podem fer en el desenvolupament de la imaginació, el llenguatge i la sensibilitat dels nostres infants. A la UVic ens va agradar molt que ens ho vinguéssiu a explicar. Gràcies!

ResponElimina