Visita d'escriptors a Osona, Pare Hilari Raguer

El proper divendres 13 de febrer a les 20h, a la Biblioteca de Manlleu, podeu assistir a la conferència  Dos cardenals antagònics: Gomà i Vidal i Barraquer, a càrrec del Pare Hilari Raguer de Montserrat. Un acte on l'hisotriador i religiós ens aproparà a la la Guerra Civil Espanyola a través de les figures i vides d'aquests dos cardenals catalans que van ocupar posicions antagòniques a l'època. L'acte organitzat per Òmnium cultural compta amb la col·laboració de la Biblioteca Municipal de Manlleu.

Sobre Hilari Raguer i Suñer

Hilari Raguer i Suñer va néixer el 1928 a Madrid, de pares ripollesos. De jove, va participar en les activitats dels universitaris cristians i nacionalistes del Grup Torras i Bages. Llicenciat en Dret civil per la Universitat de Barcelona el 1950, va ingressat al monestir de Montserrat el 1954, va ser ordenat sacerdot el 1960. A la Facultat de Ciències Econòmiques i Polítiques de París va ser deixeble de Maurice Duverger i el 1962 va obtenir el Diploma d’Estudis Superiors en Ciències Polítiques, amb una memòria sobre Unió Democràtica de Catalunya 1931-1936. Aquesta memòria, posada al dia, va ser la tesi doctoral, defensada el 1975 a la Universitat de Barcelona. El 1979 es va llicenciar en Teologia, especialitat bíblica, al Pontifici Ateneu Anselmià de Roma. Ha publicat molts llibres i articles sobre l’Església i la guerra civil, i també sobre Bíblia i Litúrgia.

A la Biblioteca trobaràs

Leviatan: l'Església i els totalitarismes / Hilari Raguer. Pleniluni, 1998
Ser independentista no és cap pecat / Hilari Raguer. Claret, 2012

Visita d'escriptors a Osona, Pare Hilari Raguer Visita d'escriptors a Osona, Pare Hilari Raguer Reviewed by Biblioteca Caterina Figueras on 7:00 Rating: 5