Arriba la II Edició del Premi Borni per als Lectors. Un premi literari que obsequia als lectors, que detectin, argumentin i enviïn anacronismes o desajustos en obres de narrativa històrica, amb una Lupa Trofeu Borni, els volums publicats de la col·lecció Barcelona 1700 i un passi gratuït per a totes les activitats del Born Centre Cultural durant un any.

Fins al 28 de febrer teniu temps per a participar en aquest concurs, enviant els vostres anacronismes a PremiBorni@bcn.cat. Un anacronisme és un “fora de temps”, allò que grinyola entre el fet que l’acció relata i el context de l’època en què se situa.

Us deixem amb alguns dels anacronismes presentats en l’edició anterior

La verdad sobre el caso Savolta, d’Eduardo Mendoza
En una festa, l’any 1919, la reina Victòria Eugènia diu “Yo tengo dos niños”. En aquella època Victòria Eugènia tenia sis fills, tots vius.

En una autobiografia de Doris Lessing (Passejant per l’ombra)
L’autora passeja per l’Espanya dels anys cinquanta, té un petit accident a València, la porten a l’hospital local i es meravella que dos metges valencians parlin en llatí entre ells.

Victus, d’Albert Sánchez Piñol
Hi ha una referència als quilòmetres com a mesura de distància que un narrador del 1708 no hauria pogut conèixer.

La sombra del viento, de Carlos Ruiz Zafón
Hi ha una referència a la parada de metro d’Hospital Clínic que correspon a un període dels anys cinquanta, però aquesta parada no va ser inaugurada fins al 1969.

El pont dels jueus, de Martí Gironell
S’esmenta el 15 de maig del 1074 com a diada de sant Isidre, que no va ser beatificat i canonitzat fins a sis-cents anys després, al segle XVII.

El regreso, de Rosamunde Pilcher
Els personatges llegeixen els diaris durant el mes de gener del 1936 i Espanya ja està “enzarzada en una sangrienta guerra civil”... Uns quants mesos abans del compte.

La casa de los cristales, de José Luis Paniagua Tebar
Fan sonar la marxa nupcial de Mendelssohn i Lohengrin de Wagner abans de les dates de composició respectives.

Detecta anacronismes a la novel·la històrica i participa en el II Premi Borni per als Lectors Detecta anacronismes a la novel·la històrica i participa en el II Premi Borni per als Lectors Reviewed by Biblioteca Caterina Figueras on 7:00 Rating: 5