La frase del mes, Epictet

No facis que la teva felicitat
depengui del que no depèn de tu.

La cita del mes de setembre pertany al filòsof grec Epictet.

Epictet va aconseguir fer-se un lloc entre les escoles de filosofia del seu temps fins que va obtenir la llibertat. Va ser expulsat de Roma per l´emperador Domicià, i marxà cap a l´exili. Un cop instal·lat a Nicòpolis, va fundar una escola que ben aviat gaudí de certa notorietat. Allà va portar una vida austera, dedicada a la meditació filosòfica i la docència. No s´ha conservat cap obra escrita seva; tot el que del seu pensament coneixem ho devem als seus deixebles, sobretot a Flavi Arrià, però això no ha impedit que sigui considerat una de les figures més representatives de l´ètica estoica.

Text en castellà amb índex, a la Biblioteca de Clásicos Grecolatinos.
Epictet al web el Poder de la palabra.
El Manual d'Epictet (Xtec).

A la Biblioteca trobaràs

Un Manual de vida / Epicteto. J.J. de Olañeta, 2005
Diálogos / L. Anneo Séneca. Tecnos, 2006
Sobre la felicidad; Sobre la brevedad de la vida / Séneca. Edaf, 2001