Feliços per la nova edició de la Setmana del Llibre en català

Del 5 al 14 de setembre Barcelona es transforma en una Ciutat de la Lectura. La 32a edició de la Setmana del Llibre en català ofereix 230 activitats durant 10 dies: presentacions de llibres, debats de lectures, contacontes, recitals, espectacles. L'esplanada de la Catedral, les avingudes, places, comptaran amb 105 expositors de 85 segells editorials, 17 llibreries, la Institució de les Lletres Catalanes i el Govern Andorrà. Un gran aparador de la lectura en català que compta amb la col·laboració de les biblioteques públiques i entitats culturals que dinamitzen i faciliten l'accés a la cultura.

En aquesta 32a edició, el Premi Trajectòria, lliurat a un professional vinculat al món de la cultura catalana que hagi destacat en la seva divulgació, ha estat atorgat a la professora i escriptora, Carme Riera.

Sobre Carme Riera

És catedràtica de literatura espanyola  a la Universitat Autònoma de Barcelona i autora de contes i novel·les. El 1975 es va donar a conèixer amb el llibre de relats, Te deix, amor, la mar com a penyora. Aquesta obra fou seguida, entre d'altres, per Jo pos per testimoni les gavines (1977), Una primavera per a Domenico Guarini (1981), Epitelis tendríssims (1981),  Qüestió d'amor propi (1987), Jocs de miralls (1989), Contra l'amor en companyia (1991). La seva novel·la  Dins el darrer blau (1994), obtingué els premis Josep Pla, Crexells i la Lletra d'Or, a més del Premio Nacional de Narrativa, que, per primera vegada  s'atorgava a una obra en llengua catalana i el Premi Internacional Vittorini. El 1998 va aparèixer Temps d'una espera.

El 2000, la novel·la Cap al cel obert  obtingué el Premi de la Crítica de Serra d'Or i Nacional de Literatura i la seva novel·la La meitat de l' ànima fou guardonada amb el Premi Sant Jordi (2003) i el Maria Àngels Anglada (2005). El 2006 publicà L'estiu de l'anglès,  el 2009 Amb ulls americans,  el 2011 Natura quasi morta i  el 2013 Temps d'innocència. La seva obra ha estat traduïda al castellà, grec, holandès, alemany, anglès, italià, hebreu, portuguès, romanès,  francès,  turc, àrab, rus, eslovè i estonià.

Pel que fa a la recerca literària,  les seves principals contribucions tenen a veure amb el Segle d'Or espanyol i la Literatura Contemporània. De la seva producció cal destacar: La Escuela de Barcelona, Premio Anagrama de Ensayo (1987) El Quijote desde el nacionalismo catalán (2005)  Azorín y el concepto de clásico (2006) i les nombroses edicions de textos, especialment de Barral, Gil de Biedma i Goytisolo. Ingressà a l'Acadèmia de Bones Lletres de Barcelona el 2002 i el 2013 a la Real Academia Española.

Blog de La Setmana, on s'explica tota l'actualitat.
Carme Riera a l'AELC.
Discurs d'ingrés a la RAE de Carme Riera, "Sobre un lugar parecido a la felicidad".

A la Biblioteca trobaràs

Amb ulls americans / Carme Riera. Proa, 2009
L'Estiu de l'anglès / Carme Riera. Proa, 2006
La Meitat de l'ànima / Carme Riera. Proa, 2004