El petó barceloní de Joan Fontcuberta

El soroll d'un petó no és
tan ensordidor com el d'un canó,
però el seu ressò dura molt més
Oliver Wendell Holmes

Barcelona ja té una nova icona per a la ciutat, a la plaça Isidre Nonell,  el mural: El món neix en cada besada, nascut per a commemorar el Tricentenari de la caiguda de Barcelona el 1714. Un fotomosaic compost per 4.000 rajoles on apareixen persones corrents interpretant el lema "moments de llibertat", que el fotògraf i artista Joan Fontcuberta ha transformat en un gran petó de 3,8 metres d'alt i 8 de llarg.

Joan Fontcuberta (1955, Barcelona) és artista, docent, assagista, crític i promotor d'art especialitzat en fotografia. Llicenciat en Ciències de la Informació, és professor d'Estudis de Comunicació Audiovisual a la Universitat Pompeu Fabra de Barcelona i l'Harvard University de Cambridge (Massachusetts), funcions que exerceix simultàniament a la seva col·laboració en diverses publicacions especialitzades en la imatge.

La seva extensa obra fotogràfica es caracteritza per l'ús d'eines informàtiques en el seu tractament i la seva presentació de manera interactiva amb l'espectador. Ha exposat en més d'una trentena de museus i sales d'art d'Europa, Amèrica del Nord i Japó, i ha rebut guardons com el David Octavious Hill atorgat per la Fotografisches Akademie GDL (Alemanya, 1988); el Premi Nacional de Fotografia que concedeix el Ministeri de Cultura d'Espanya (1998) i ha estat nomenat Chevalier de l'Ordre donis Arts et donis Lettres pel Ministeri de Cultura de França (1994).

Com a autor, ha publicat llibres d'assaig sobre teoria i crítica de la fotografia.

Facebook de Joan Fontcuberta
Joan Fontcuberta: La mirada intencionada. Programa del 33 "Retrats".

El petó barceloní de Joan Fontcuberta El petó barceloní de Joan Fontcuberta Reviewed by Biblioteca Caterina Figueras on 6:30 Rating: 5