La ballarina i coreògrafa Pina Bausch al Palau de la Müsica

El proper 13 maig, la ballarina i coreògrafa, Pina Bausch, retornarà al Palau de la Música Catalana a través de la projecció de dues de les coregrafies més conegudes: Café Müller i Le sacre du printemps. El director del Mercat de les Flors, Cesc Casadesús, introduirà les projeccions al públic.

Pina Bausch

Pina Bausch (1940-2009) ha estat una de les persones més influents de la dansa actual. Una trajèctoria professional de més de vint-i-cinc anys amb prestigiosos treballs, i grans èxits a teatres, que reflecteixen l'univers i llenguatge personal de la coreògrafa, seguit i respectat per companyies i escoles de mig món. Deixebla directa de Kurt Joos, va començar els seus estudis de dansa als quinze anys a la Folkwang de Essen, escola que aquest creador i llegenda de la dansa dirigia. Allí es gradua i després del seu pas per Estats Units, on amplia els seus estudis amb mestres com José Limón, Antony Tudor i Herbert Ross entre d'altres, torna primer per ballar, i després per a coreografíar i dirigir la companyia de dansa que va sorgir d'aquesta escola.

La seva primera obra coreogràfica, Fragment, és de 1968, una peça creada per al Folkwang Ballet. Al 1973 funda la seva pròpia companyia, encara avui en actiu, la Tanztheater Wuppertal i s'inicia amb ella una meteòrica carrera creativa. Poc després del naixement de la formació, i en tan sols un any (1974), Pina crea tres obres, entre elles una òpera. Però va ser La consagració de la primavera, estrenada al 1975, la que la dona a conèixer a un públic ampli. La popular Cafè Müller (1978), coneguda en part per la seva aparició a la pel·lícula Hable con ella d'Almodóvar, Walter (1982), Two cigarettes in the dark (1985), Tanzabed II (1991), Danzón (1995) i la recent Rough Cut (2005), són només uns exemples de la vasta trajectòria d'aquesta creadora, morta de càncer al 2009.

Pàgina oficial de Pina Bausch
Pina Bausch. Danza Abstracta y Psicodrama Analítico

A la Biblioteca trobaràs

Pina: danzad, danzad o estaréis perdidos / una pel·lícula per a Pina Bausch de Wim Wenders