40 anys del Teatre-Museu Dalí

El Teatre-Museu Dalí compleix 40 anys. Inaugurat el 1974, va ser construït sobre les restes de l'antic teatre de Figueres i conté el més ampli ventall d'obres que descriuen la trajectòria artística de Salvador Dalí (1904-1989), des de les seves primeres experiències artístiques i les seves creacions surrealistes fins a les obres dels últims anys de la seva vida. Aquest museu és la gran obra de Salvador Dalí, ja que tot en ell va ser concebut i dissenyat per l'artista per tal d'oferir al visitant una veritable experiència i endinsar-lo en el seu món captivador i únic.

“On, si no a la meva ciutat, ha de perdurar el més extravagant i sòlid de la meva obra, on si no? El Teatre Municipal, el que quedava d’ell, va semblar-me molt adequat, i per tres raons: la primera, perquè sóc un pintor eminentment teatral; la segona, perquè el teatre és just davant de l’església on vaig ser batejat; i la tercera, perquè va ser precisament a la sala del vestíbul del teatre on vaig exposar la meva primera mostra de pintura.” Dalí.

A la Biblioteca trobaràs

Carta abierta a Salvador Dalí / Salvador Dalí; con 33 dibujos del autor. Paidós, 2003
Salvador Dalí, Josep Pla: coincidències. Fundació Josep Pla, 2004
Dalí: el gran paranoico / Jean-Louis Gaillemin. Blume, 2011