Llapis i acció, Roser Capdevila al Palau Robert

La il·lustradora Roser Capdevila, presenta al Palau Robert l'exposició “Llapis i...acció! Roser Capdevila dibuixa”, on es mostren els contes més populars de la seva trajectòria i es proposa un viatge per la seva biografia. L'exposició es pot visitar entre el 8 d’octubre i el 27 d’abril del 2014, a la primera planta del Palau Robert.

L'obra de Roser Capdevila, internacionalment coneguda per la sèrie de dibuixos de "Les Tres Bessones" comprèn mes de tres-cents títols publicats a diferents països, ha estat traduïda del català a totes les llengües majoritàries i ha escrit i dibuixat per a editorials de França, Alemanya, Àustria, Itàlia, Canadà, Bèlgica i el Japó.

Sobre Roser Capdevila

Roser Capdevila Valls neix a Barcelona el 23 de gener de 1939.
Estudia a l'Escola Massana de Barcelona i durant deu anys exerceix la docència. Abandona aquesta per dedicar-se a la vida familiar i comença a realitzar dissenys per a teles i estampats.
Al 1980 inicia la seva activitat com a il·lustradora de llibres infantils. Dedicació que es plasma en gran quantitat d'obres. És també autora de diversos textos.
Entre els personatges més coneguts il·lustrats per ella estan La bruixa avorrida i Les tres bessones. Aquesta última ha estat portada a la televisió en capítols, dibuixats i supervisats per l'autora.

“ El meu espai és reduït, però només físicament. Des del meu petit racó, em trasllado a qualsevol part. Ahir vaig estar a Venècia, avui viuré una aventura apassionant de bandolers. Aquesta és el gran avantatge de la nostra professió: amb un paper i un llapis viatgem i ens divertim sense fer caravanes ni gastar gasolina perquè, en realitat, quan il·lustro una història de Lapònia, estic integrada en aquell paisatge i sento fred, em passejo en trineu, patino sobre gel i fins i tot puc enxampar un catarro”.
(Extret: Roser Capdevila. Viajar sin hacer caravanas ni gastar gasolina. En: Primeras noticias. Literatura infantil y juvenil. – Barcelona, 1990, N. 96.)

A la Biblioteca trobaràs

Llapis i acció, Roser Capdevila al Palau Robert Llapis i acció, Roser Capdevila al Palau Robert Reviewed by Biblioteca Caterina Figueras on 7:00 Rating: 5