Qui és Roddy Doyle i de què va el llibre Com un llebrer

Roddy Doyle va nèixer a Dublín, Irlanda. Està considerat com un dels grans escriptors de la literatura irlandesa de finals del segle XX. Va aconseguir fama mundial a mitjans dels anys noranta gràcies a un pel·lícula Cafè Irlandès (1995), dirigida per Stephen Frears, i basada en un relat escrit per Roddy Doyle, qui es va encarregar també de redactar el guió cinematogràfic. Prèviament, l'escriptor dublinés s'havia donat a conèixer com a narrador amb la publicació de la seva primera novel·la The Commitments (1987), que també es va portar al cinema i que va merèixer els elogis unànimes de crítics i lectors, una pel·lícula que pots trobar a la Biblioteca.

Roddy Doyle va tornar a convulsionar el panorama literari britànic amb la publicació de Paddy Clarke Ha Ha Ha (1993), una esplèndida novel·la que va ser guardonada amb el prestigiós premi Booker. Li han seguit altres novel·les i premis, i llibres dedicats al públic infantil com el que heu llegit.

De què va el llibre Com un llebrer

Scarlett, Mary, Tansey, Emer. Mares i filles, àvies i nétes. Quatre generacions, quatre dones d'una família irlandesa emprenen un viatge inoblidable al passat que els ajudarà a acceptar el present i a encarar el futur. La Mary sap que la flama de la seva àvia ja s'apaga. Per primer cop a la vida té la mort ben a la vora i no sap què fer-ne, de la por de no tornar a veure mai més una de les persones que més s'estima d'aquest món. I quan la tristesa i les preguntes sense resposta ja comencen a pesar-li massa, se li apareix una noia misteriosa i li fa una proposta que li canviarà la vida.

Què us ha sembla la novel·la, la veieu com nosaltres, divertida i entranyable?

Qui és Roddy Doyle i de què va el llibre Com un llebrer Qui és Roddy Doyle i de què va el llibre Com un llebrer Reviewed by Biblioteca Caterina Figueras on 16:30 Rating: 5