Visita d'escriptors a Osona, Nadia Ghulam

El Club de lectura de la Biblioteca Joan Triadú de Vic està dedicat a la novel·la guanyadora del Premi Prudenci Bertrana 2010, El secret del meu turbant, de Nadia Ghulam i Agnès Rotger. L'acte que tindrà lloc el dimarts 20 de novembre a les 19h a la Biblioteca Joan Triadú de Vic, comptarà amb la visita de la protagonista de la història, Nadia Ghulam. Aquesta activitat està organitzada per VicDones i la Biblioteca Joan Triadú, inclosa en el marc dels actes programats amb motiu del Dia Internacional de la no-violència vers les dones

Sobre la novel·la

El secret del meu turbant explica la història real de Nàdia Ghulam, una noia afganesa que amb només vuit anys va patir greus ferides a causa d’una bomba i que quan es va instaurar el règim talibà a l'Afganistan va decidir fer-se passar per home per poder portar un sou a casa.

Text de contraportada

La mare xiscla mentre em treu amb mans frenètiques els trossos de guix i de ciment que m’han caigut al damunt. Els seus ulls plens de pànic busquen algun indici de vida al meu cos de vuit anys. Acaba de caure una bomba a casa. I ella es llança a apagar amb el seu cos les flames que encenen el meu, amb una abraçada en què em vol tornar a donar la vida. Ignora que ella també s’està cremant, ignora que és una dona feixuga i poc àgil, ignora el fum i la runa i em treu a braços, i en pocs segons, del que podia haver estat la meva tomba. Només després de veure’m fora d’allà, i de comprovar que encara respiro, a la mare l’abandonen les forces. Llavors es posa a tremolar descontroladament i a repetir el meu nom com si no pogués parar mai més: “Nàdia, Nàdia, Nàdia, Nàdia”.

Serà l’última vegada que la mare em dirà Nàdia a la nostra casa de Kabul. El proper cop que tindrem una casa, jo seré l’home de la família.

El secret del meu turbant explica la història real de Nàdia Ghulam, una noia afganesa que amb només vuit anys va patir greus ferides a causa d’una bomba. En sortir de l’hospital dos anys després, el règim talibà s’havia instaurat a Afganistan i ella va prendre una decisió radical: es va vestir de noi i durant deu anys es va fer passar per home per poder portar un sou a casa, ja que el nou govern va prohibir que les dones treballessin fora de casa.

Aquesta és la història de la Nàdia, una noia que va lluitar per la seva llibertat.

Documental "Tornar a Nàdia" emès pel canal 33

Nadia va viure disfressada de noi durant 11 anys a l’Afganistan. Fa tres anys una ONG la va dur a Barcelona. En aquest documental torna per primera vegada com a dona al seu país per enfrontar-se al seu passat. La seguim en l’aventura de tornar al seu Kabul natal i aconseguir que la família la reconegui com a dona.
Un documental de BATABAT en coproducció amb TELEVISIÓ DE CATALUNYA i TVE, amb la col·laboració de l'ICIC i la participació de Casa Àsia.

Visita d'escriptors a Osona, Nadia Ghulam Visita d'escriptors a Osona, Nadia Ghulam Reviewed by Biblioteca Caterina Figueras on 8:30 Rating: 5

3 comentaris

1. Oh, gràcies per la publicitat! Aquest és, però, un club de lectura "extra", vull dir que la lectura del mes de novembre del "club de novel·la estable", per dir-li d'alguna manera, és Los anillos de Saturno de Sebald. Dilluns publicaré un apunt al blog on miraré d'explicar-ho. Us deixaré l'enllaç aquí. I, un cop més, gràcies!

ResponElimina
  2. Matilde()hem incorporat a la nostra web un apartat on farem difusió només dels actes que comptin amb la presència d'un escriptor. Moltes gràcies a vosaltres per programar activitats literàries.

ResponElimina
  3. Aquí, trobareu la guia de lectura que hem elaborat.