Els guardonats del Premi Llibreter 2012

El Gremi de Llibreters de Catalunya organitza El Premi Llibreter, un dels guardons més prestigiosos de les lletres catalanes per la seva independència i per haver descobert títols de gran qualitat i nous valors literaris, tot i no tenir dotació econòmica.

En aquesta edició, s'ha distingit a les tres obres publicades l'últim any en les categories de literatura catalana, altres literatures i àlbum il·lustrat.

En la categoria de literatura catalana s'ha guardonat a Germans gairebé bessons (Brau Edicions, 2012), de l'escriptora barcelonina M. Mercè Cuartiella, una novel·la que planteja les dificultats de dos germans per respondre amb rapidesa a un deute de joc.

En la categoria d'altres literatures, els llibreters han optat per A dalt està tot tranquil, la primera novel·la de l'escriptor holandès Gerbrand Bakker, que gira al voltant de les reflexions de Helmer, un granger de 55 anys decidit a emprendre una nova vida, però que s'ha de fer càrrec del seu pare, que ja no es val per si mateix.

I en l'apartat de llibre il·lustrat, el premi ha estat per a El autobús de Rosa, de Fabrizio Sileï i Maurizio A. C. Quarello, que recorda, amb unes il·lustracions que evoquen l'estil d'Edward Hooper (exposició retrospectiva fins al 16 de setembre al Museo Thyssen-Bornemisza), l'episodi pioner de la lluita pels drets civils als EUA.

Els guardonats del Premi Llibreter 2012 Els guardonats del Premi Llibreter 2012 Reviewed by Biblioteca Caterina Figueras on 8:30 Rating: 5