Exposició i Club de lectura "Poesies de Màrius Torres"

El proper Club de lectura està dedicat al poeta, metge i músic Màrius Torres. L'obra escollida és Poesies de Màrius Torres a cura de Margarida Prats Ripoll. La selecció d'aquesta obra per al Club de lectura coincideix amb l'exposició "Centenari Màrius Torres (1910-1945)" que podreu visitar a la Biblioteca des del 21 de maig al 4 de juny.

El Club de lectura tindrà lloc el dilluns 4 de juny a les 19h i comptarà amb la visita de Josep Camprubí Servitja, coordinador de l'exposició. Us recordem que ja disposeu dels exemplars a la Biblioteca.

Sobre l'autor, Màrius Torres

Màrius Torres va néixer a Lleida el 1910 i va morir a Sant Quirze Safaja (Vallès Oriental) el 1942.

Als 25 anys contreu la tuberculosi i ha de passar la resta de la vida en un sanatori. Escriu durant el període de la Guerra Civil i la immediata postguerra, i hi ha subjacent en els seus poemes una simbiosi entre el sofriment físic del dia a dia i el patiment col·lectiu de la pàtria vençuda. Resta inèdit fins l'any 1947, en què el seu amic Joan Sales publica, a Mèxic, el recull Poesies, que influeix notablement en els escriptors dels primers trenta anys de la postguerra. En l'actualitat és considerat per la crítica un dels poetes catalans més importants del segle XX, i la seva obra ha estat traduïda a l'anglès i al castellà.

Sobre l'obra, Poesies de Màrius Torres

Aquesta edició, a cura de Margarida Prats, professora de la Universitat de Barcelona, presenta una tria de poemes del poeta lleidetà, de la seva correspondència -25 documents epistolars del 1936 al 1942-, i dels seus escrits en prosa -articles publicats a la premsa de Lleida.

Exposició i Club de lectura "Poesies de Màrius Torres" Exposició i Club de lectura "Poesies de Màrius Torres" Reviewed by Biblioteca Caterina Figueras on 15:40 Rating: 5