Mor Josep Maria Clua

Josep Maria Clua Soba, conegut artísticament com Ia Clua ha mort a mitjans d'aquest mes a l'edat de 60 anys. El seu nom quedarà enregistrat en la història de l'escena catalana com a membre fundador dels llegendaris Ia & Batiste, un duet que va obtenir el reconeixement de públic i crítica durant la primera meitat de la dècada dels 70. L'artista es va fer conèixer a partir de 1967, quan va formar part del trio Dos + Un, al costat del seu germà Jordi i de Manel Joseph. Més endavant trobaria la seva mitja taronja, músicalment parlant, en Jordi Batiste, i formaren Ia & Batiste (duet que més endavant s'acabaria dissolent).

Les etiquetes els van volguer encasellar en el folk-rock, tot i que va trobar un espai propi entre la Nova Cançó i el rock progressiu laietà. Mantenint l'esperit surrealista i provocador característic dels anys setanta.
Ia Clua va continuar treballant i es va dedicar a les bandes sonores de pel·lícules i a fer música per a anuncis, adaptació de cançons... Entre els seus últims projectes hi havia un concert amb Jordi Batista, per a celebrar els seus 50 anys de música i cançons; malauradament, no l'ha pogut dur a terme.

A la Biblioteca trobaràs

Un Gran dia / la i Batiste. Sabadell: Picap, 2005 [enregistrament sonor en format CD]
Mor Josep Maria Clua Mor Josep Maria Clua Reviewed by Biblioteca Caterina Figueras on 9:23 Rating: 5