75 anys de la mort de Ramón del Valle Inclán

El 5 de gener de 2011 es va commemorar el 75è aniversari de la mort del dramaturg, poeta i novel·lista espanyol Ramón del Valle Inclán. Va destacar en tots els gèneres que va conrear i va ser un modernista satíric amb la societat espanyola de la seva època. Va néixer a Villanueva d'Arosa, Pontevedra, i va estudiar Dret a Santiago de Compostel·la, però va interrompre els seus estudis per viatjar a Mèxic, on va treballar de periodista a El Correo Español i L'Universal. Al seu retorn a Madrid va portar una vida literària, adoptant una imatge que sembla encarnar alguns dels seus personatges. Actor de si mateix, va professar un autèntic culte a la literatura, per la qual va sacrificar tot, portant una vida bohèmia de la qual van córrer moltes anècdotes. Va perdre un braç durant una baralla. Al 1916 va visitar el front francès de la I Guerra Mundial, i al 1922 va tornar a viatjar a Mèxic. En proclamar-se la República, al 1931, va exercir diversos càrrecs oficials, entre ells el de Director de l'Escola de Belles arts de Roma. Posteriorment va tornar a Santiago de Compostel·la, on va morir al gener de 1936.

Escolta el programa de ràdio de rtve, Fin de siglo, dedicat a Valle-Inclán.
Cátedra Valle-Inclán
Casa museu
El pasajero. Revista d'estudis sobre Ramón de Valle-Inclán

A la Biblioteca trobaràs

Ramón del Valle-Inclán. Madrid: Taurus, 1988
Valle-Inclán, Ramón del. La Cabeza del dragón. Madrid: Espasa Calpe, 2005
Valle-Inclán, Ramón del. Luces de bohemia: esperpento. Madrid: Espasa-Calpe, 1997
Valle-Inclán, Ramón del. Divinas palabras: tragicomedia de aldea. Madrid: Espasa Calpe, 2006.
75 anys de la mort de Ramón del Valle Inclán 75 anys de la mort de Ramón del Valle Inclán Reviewed by Biblioteca Caterina Figueras on 11:53 Rating: 5