Commemoració del 150è aniversari del Cercle Literari de Vic

El Cercle Literari va constituir-se l’any 1860 a la ciutat de Vic. Va mantenir, amb limitacions i alts i baixos, una activitat institucional i acadèmica regular fins el canvi de segle, moment en què aquesta quedà pràcticament exhaurida del tot després d’arrossegar uns anys d’atonia. Pel camí va quedar l’estela dels centenars de conferències realitzades sobre temes distints, les vetllades poètico-musicals, la creació de l’Acadèmia de llengua catalana, la projecció de càtedres d’ensenyaments diversos, l’organització de certàmens, la creació d’un museu l’any 1877 que, amb el temps, acabaria formant part constitutiva de la primitiva col·lecció del Museu Episcopal de Vic, la formació d’una biblioteca d’uns vuit mil volums, etc. Les persones de major relleu professional i cultural de la ciutat en formaren part i l’entitat esdevingué cabdal en la dinamització de la vida cultural local. La trajectòria de l’entitat revela la finalitat de fomentar l’oci instructiu mitjançant la lectura, el debat, la pública exposició i l’audició de concerts, però també la de disposar d’una plataforma d’intervenció en l'espai més immediat.

Font: http://www.ub.edu/dphc/caocostoya.htm

Commemoració del 150è aniversari del Cercle Literari de Vic Commemoració del 150è aniversari del Cercle Literari de Vic Reviewed by Biblioteca Caterina Figueras on 17:40 Rating: 5