Història de la Biblioteca

Ahir

La Biblioteca Caterina Figueras de Tona rep el seu nom en record a Caterina Figueras, la filla del mallorquí i estiuejant tonenc Antoni Figueras i Cerdà, qui va finançar la construcció de les antigues escoles públiques del municipi, paralitzades fins llavors per falta de fons. Aquest mallorquí que va viure a Puerto Rico i Barcelona va cedir les escoles i altres terrenys de la seva propietat a l'Ajuntament. Com a forma de record a la seva filla, morta per tifus a Barcelona l’any 1923, es va gravar a l’entrada principal de l’edifici la inscripció "Catalina Figueras in Memoriam”.

Les primeres pedres del que ahir va ser una escola i avui és la Biblioteca Caterina Figueras de Tona es posen l’any 1928. L’edifici amb una línia noucentista va ser concebut i supervisat per l’arquitecte Manuel Gausa. Els esgrafiats que podeu observar a la façana són obra del gravador i pintor Manuel Puig i Genís.

Al 1993, les antigues escoles es remodelen en equipament cultural, gràcies al suport de l’Ajuntament de Tona i la Diputació de Barcelona.

Avui

La Biblioteca Caterina Figueras de Tona més enllà de oferir els serveis habituals de qualsevol biblioteca, com el préstec de llibres, pel·lícules, música, l’accés a internet... és un lloc de trobada, que cuida, estima i promou la cultura. Li agraden els nous reptes, la innovació i està oberta a propostes ciutadanes. Vetlla per la tranquil·litat, el silenci i el respecte. S’implica en l’educació, l’aprenentatge i la integració social dels seus habitants, infants, joves, gent gran. Treballa al costat d’escoles, famílies, entitats i col·lectius. Prioritza l’atenció individualitzada i cordial de qualsevol persona que s’apropi a aquest equipament, però sobretot promociona la lectura, perquè estima els llibres i creu en el poder de les paraules, que curen. Només cal que vinguis a la Biblioteca i trobis les teves.

Hivern
Matí
Dimecres de 10h a 13.30h.
Dissabte de 10h a 13.30h.

Tardes
De dilluns a divendres de 15.30h a 20.30h.

Estiu
Del 24 de juny a l’11 de setembre

matí
Dimecres de 10h a 13h.
Divendres de 10h a 13h.

Tardes
De dilluns a divendres de 16h a 21h.

A internet ens trobaràs

biblitoecatona.cat

Història de la Biblioteca Història de la Biblioteca Reviewed by Biblioteca Caterina Figueras on 10:31 Rating: 5